The Chartered Institute of Marketing (CIM) może poszczycić się bogatym zapleczem contentowym. Treści, które udostępnia instytut, publikowane są w różnej formie. Pisaliśmy już o takich materiałach wiedzowych, jak webinary i podcasty. Czas jednak zebrać wszystkie dostępne formy w jedną i opowiedzieć Wam, czym jest platforma CIM Exchange.
CIM Exchange to godny uwagi hub wiedzowy dla marketerów żądnych wiedzy. Pozostawanie na bieżąco w naszej profesji jest bowiem jednym z kluczowych determinantów sukcesu zawodowego. Na platformie znaleźć można różne materiały w różnych formach. Wśród tych drugich znajdziemy m.in.: artykuły blogowe, edytoriale, webinary, podcasty. Dodatkowo materiały możemy filtrować według formy oraz tematów, które nas interesują.
Jakie artykuły przeczytamy na CIM Exchange?
Na platformie znajdziemy teksty różnej formy: wpisy blogowe, sylwetki marketerów, raporty czy online’owe wydania pisma „Catalyst”.
Na blogu znajdziemy krótkie, ale treściwe wpisy dotyczące trendów, insightów czy wykorzystania modeli, koncepcji, narzędzi marketingowych praktyce. Jedne z najnowszych opublikowanych tekstów to:
- Is the CMO role dying out?
- Marketers must add value, not volume, post-lockdown
- Brand storytelling is a marketing must-have
Z kolei w kategorii „Quick Read” przeczytamy głównie o bieżących newsach, jak również wyzwaniach ze świata marketingu. Wśród nich znajdują się takie teksty, jak np.:
- The most inspiring brand innovations during lockdown
- Why are brands leaving Facebook?
- Six simple steps to overcome the working from home slump
W edytorialach znajdziemy głównie przydatną wiedzę dotyczącą kariery w branży marketingowej. Przeczytamy zarówno wskazówki, jak rozpocząć przygodę z tą branżą, jak i inspirujące sylwetki marketerów z sukcesami. Z tych ostatnich dowiemy się m.in., z jakich źródeł wiedzy czerpią i co ich inspiruje.
W zakładce „Catalyst” znajdziemy natomiast internetowe wersje kolejnych numerów pisma wydawanego przez CIM. I wreszcie w ostatniej zakładce materiałów „czytanych”, czyli „Thought Leadership”, znajdziemy raporty marketingowe przygotowywane przez CIM, zwykle we współpracy z innymi prestiżowymi organizacjami.
Wiedza marketingowa w formie wideo
Webinary CIM-owe prowadzone są w czasie rzeczywistym średnio raz w miesiącu. Osoby posiadające członkostwo są informowane drogą mailową o możliwości zapisu na wydarzenie online. Natomiast po spotkaniu nagrania publikowane są właśnie na CIM Exchange. Część z nich dostępna jest w wersji otwartej, a część wymaga posiadania członkostwa (te oznaczone są jako „member exclusive”). Wśród najnowszych materiałów znajdziemy m.in. takie tematy:
- Driving digital strategies for social media
- Virtual presenting to enhance marketing storytelling
- Effective email marketing for customer retention
Podcasty – co usłyszymy w CIM-wym eterze?
Podcast to bardzo przyjemna forma pozwalająca zaoszczędzić czas. Możemy bowiem zajmować się chociażby domowymi obowiązkami, a jednocześnie do naszego ucha (a dalej mózgu) spływać będą najświeższe informacje marketingowe, wiedza o bieżących trendach czy punkty widzenia ekspertów. Podcasty zdecydowanie sprawdzą się u osób, które preferują słuchanie bardziej niż czytanie. W najnowszych materiałach CIM-owych znajdziemy m.in. takie tematy:
- Brand, influencers and ethical consumption
- Inside the data revolution
- Anti-marketing under the microscope
Wiedzy jest zatem bardzo dużo. Nie pozostaje nam więc nic innego, jak zachęcić Was do regularnego korzystania z CIM Exchange! ?